Hei rakkaat.

Taas on mennyt aika ihan tajuttoman nopeasti. 

Nyt en oikein tiedä, mistä lähtisin kirjoittamaan. Tulevaisuudesta ja parisuhteesta mun piti tänään kirjoittaa, mutta mistä sitä lähtisi. Ehkä mun on aloitettava alusta.

 

love, butterfly, and quote -kuva

 

Mä pelkään rakkautta. Pelkään rakastumista. Pelkään, että putoan. Pelkään, että se satuttaa.

Niin voitte kuvitella, miten mua pelotti lähteä deittailemaan. Miten mua pelotti tavata mies ensimmäisen kerran. Miten mua pelotti, kun mulla olikin ihan mahtavan mukava ilta ja mies oli ihana. Miten mua pelotti olla ensimmäinen yö hänen vieressään. 

Nyt kaksi kuukautta myöhemmin mua pelottaa yhä edelleen.

Mutta ei se haittaa.

Koska sen pelon rinnalla on kaikkea niin ihanaa, etten vaihtaisi sitä pois mistään hinnasta. Koska en ole koskaan ollut näin onnellinen. Mulla on niin turvallinen ja hyvä olla.

Yhdessä hommattiin pari lemmikki karvapalloa.

Ja ensimmäistä kertaa koskaan, mä mietin, että tuon miehen kanssa voisin mennä naimisiin.

Mä en ole ollut pitkään aikaan sellainen perus nainen, joka on suunnitellut häänsä valmiiksi. Koska mä en ole uskonut avioliittoon. Mä olen nähnyt, miten se tuhoutuu. Mitä merkitystä sillä on? Mitä merkitystä on paperin palalla ja sormuksilla sormissa?

Mutta nyt, oikeanlaisen ihmisen kanssa olen miettinyt, että se on niin paljon muutakin. Vähän niinkuin pelonkin suhteen. Siinä on niin paljon muuta.

Se on lupaus. Se on sitoutumista. Että mä olen tässä sun kanssa maailman tappiin asti. Läpi vaikeiden ja hyvien aikojen. Läpi pelon, kivun, ilon, onnen.. Koko elämän. Mä olen tässä ja sä olet siinä. Ja vaikka meillä ei olisi mitään muuta, meillä on toisemme. 

Se on lupaus siitä, että jakaa elämänsä totaalisesti. Jakaa ajatuksensa, toiveensa, pelkonsa.. Rakentaa yhdessä. Rakentaa yhteisen elämän.

Se on lupaus siitä, että on vain sen yhden ihmisen kanssa. Koska ei halua eikä tarvitse muita. Toki ystäviä ja kavereita, mutta nimenomaan romanttisessa ja parisuhde mielessä.

Se on lupaus siitä, että vaikka olisi vaikeaa, ei olla ensimmäisenä luovuttamassa. Taistellaan yhdessä ja puhutaan asioista. Ratkaistaan eikä luovuteta. Pyritään eteenpäin.

 

alone, bad, and sad -kuva

 

Tulevaisuudessa mä haluan olla vaimo ja äiti. 

Mä haluan ammatin ja työn. Haluaisin tehdä töitä ihmisten parissa. 

Yksi unelmistani on kiertää kouluissa kertomassa omista koulukiusaamiskokemuksistani ja siitä, mihin koulukiusaaminen voi johtaa. Se olisi hienoa. Se olisi äärimmäisen tärkeää.

 

Juuri nyt haluan olla onnellinen ja turvassa.

Nauttia hetken elämästä pimeyden jälkeen.

Kevät on tulossa ja se lienee parasta aikaa nauttia valosta.

 

Ja ennen kaikkea haluan unohtaa kaiken paskan. Laittaa sen taakseni ja mennä eteenpäin.

Yksi päivä kerrallaan.

 

quote, one day, and time -kuva

 

 

Olette rakkaita.

~Perhonen~