quote, grunge, and broken -kuva

Se iskee päin näköä. Kun mun ystävä sanoo, että miettii kuolemaa. Että hän joutaisi köyden jatkoksi. Että itsemurha päättäisi kaiken.

Miten kukaan voi kestää sitä murskaavaa tunnetta sydämessä? Kun tiedät, ettei sun sanomiset loppujen lopuksi voi ketään pelastaa. Että voit olla vain siinä ja toivoa, että se riittää.

Miten kukaan voi kestää sitä ajatusmyrskyä illalla, kun menet nukkumaan ja pelkäät ystäväsi puolesta? Kun et saa nukuttua, sillä pelkäät, ettei ystäväsi pian ole enää siinä. Joka hetki, kun et ole hänen kanssaan, toivot että hän jaksaa eteenpäin.

Se sattuu. Sattuu ihan helvetisti.

sad, quote, and tiger -kuva

 

Rakas Taivaan Isä. Mä tiedän, etten ole vähään aikaan rukoillut, mutta mä pyydän, että annat mun ystävän selvitä huomiseen. Lähetä niin monta enkeliä kuin vaan kykenet, mä pyydän. Koska mä en tiedä, mitä mä tekisin jos mun ystävää ei enää olisi, enkä olisi tehnyt mitään estääkseni. Joten mä pyydän ja rukoilen. Anteeksi, että olen humalassa. Mutta varmaan humalaistenkin rukoukset nousee sinne asti?

suicide, pain, and quote -kuva

Joten.. Mä tietysti mietin niitä ihmisiä, jotka on mun tukena seisoneet läpi kaiken paskan. Ja mä puhuin siitä terapiassa. Että tavallaan haluaisin pyytää anteeksi.

Anteeksi, että olette joutuneet pelkäämään.

Anteeksi, että teihin on sattunut.

Anteeksi...

Mutta mä en aio, enkä halua pyytää anteeksi sitä, että mulla on ollut paha olla. Koska mulla todella on ollut. Todella paha olla. Ja sitä ei pidä pyytää anteeksi. 

Joten sen sijaan mä kiitän. 

Kiitos, että pelosta huolimatta olet seisonut mun vierellä.

Kiitos, että kivusta huolimatta olet seisonut mun vierellä.

Kiitos, että olet ollut siinä. Kuunnellut. Tukenut. Itkenyt. Nauranut.

Kertonut uudelleen ja uudelleen, että mulla on väliä.

Että elämällä on väliä.

Tai kiitos niistä hetkistä, kun ollaan oltu sanomatta sanaakaan.

Kiitos, että olet saanut mut nauramaan ja hymyilemään aidosti.

Kiitos, että olet saanut mut itkemään sen kaiken ulos.

 

Kiitos. Kiitos. Kiitos.

Kiitos niin valtavan paljon.

Koska mä olen vielä täällä. Ja ilman mun rakkaita ihmisiä, mä en olisi. 

Sen mä tiedän. Mä en olisi tässä ilman teitä.

Kiitos.

survivor, depression, and life -kuva

 

Koska elämä on oikeastaan ihan jees. Ja minä myös.

Rakkaudella,

Perhonen