Hei sinulle.

Ajattelin tänään kirjoittaa ajatuksiani kuolemasta, uskosta ja elämästäkin.

Minä uskon, että on olemassa jumala. En usko, että mikään uskonto tai aate olisi täysin oikeassa. Ei kukaan voi täysin tietää. Mutta uskon, että on joku joka rakastaa meitä tälläisenä ja lähettää enkeleitä vartioimaan askeliamme, jottemme eksyisi.

Olen pohtinut paljon sitä, että jos on olemassa jumala, miksi maailmassa on niin paljon pahaa. Uskon siihen, että jumala ei olisi halunnut sitä, mutta ihmiset ovat kääntyneet tietyllä tavalla toisiaan vastaan ja siitä aiheutuu väistämättä sitä, ettei kaikilla voi olla kaikki hyvin. Uskon siis, ettei jumala voi muuttaa ihmisten muovaamaa maailmaa. Hän voi vain johdattaa ihmisiä.

Uskon myös enkeleihin, kuten aiemmin sanoin. Haluan uskoa, että minulla on enkeli, joka estää minua. Olen tavannutkin hänet tavallaan kun seisoin sillalla. Kuin joku olisi... kääntänyt minut pois. Laittanut kuvat rakkaistani päähäni. Sanonut, että joku rakastaa minua vielä.

En usko vanhanaikaisesti, ettei jumala rakastaisi vammaisia, homoja tai esimerkiksi itsemurhan tehneitä. Uskon, että jumala rakastaa kaikkia. Hänen on ehkä vaikea ymmärtää sitä, mitä teemme, mutta hän antaa anteeksi. Hän on siinä, kun tarvitsemme häntä.

Uskon, että kun kuolen, tapaan kaikki rakkaani.

Rukoilen iltaisin. En mitään erityistä. Toivon, että rakkaitani suojeltaisi. Jokaista heistä. Toivon ehkä, että enkeli auttaisi minua selviämään jostakin asiasta kuten siitä, että kerron isälle että minä olen menossa psykiatriselle. Pyydän anteeksi, jos olen ajatellut tai tehnyt jotain mielestäni pahaa, ja selitän, miksi minusta tuntui siltä.

Tänään rukoilin äitini serkun puolesta, joka on saattohoidossa. Ettei hänellä olisi kipuja. Että enkeli istuisi hänen vierellään ja pitäisi kädestä. Syytin jumalaa siitä, että hän vie serkun äidiltäni. Kiitin siitä, että äitini löysi serkkunsa 26 vuoden kuluttua ja he saivat edes puhua.

Anteeksi näin raskas aihe näin perjantaina.

Oli vain pakko jakaa tämä kanssanne.

Kuin se tekisi kaikesta tästä hulluudesta järkevämpää.

~Perhonen~